Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over onze producten en services. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

  • Bestellen

  • Het is heel eenvoudig! Je kiest eerst voor de Happy Eyes daglens of Happy Eyes maandlens. Vervolgens vraag je een gratis proefpakket aan, hiervoor betaal je enkel de verzendkosten á €4,50. Vervolgens zal jouw opgegeven sterkte worden opgestuurd. Indien de lenzen bevallen hoef je verder geen actie te ondernemen. Je abonnement start automatisch na de proefperiode waardoor je altijd op tijd nieuwe lenzen in huis hebt. Ben je toch niet zo tevreden over de ontvangen lenzen? Geen probleem, laat het ons binnen een week weten zodat het abonnement op tijd stop gezet kan worden zonder gekke voorwaarden. Ook is er de mogelijkheid om andere lenzen te selecteren via ons aanbod van vertrouwde merklenzen. Hierin staan vrijwel alle zachte daglenzen, weeklenzen en maandlenzen vermeld.

  • De sterkte staat vermeld op de huidige verpakking van je lenzen. Deze kun je in principe gewoon overnemen om vervolgens de Happy Eyes daglens of Happy Eyes maandlens te testen. Ook via ons aanbod van vertrouwde merklenzen is dit mogelijk. Alle gegevens kunnen exact overgenomen worden, zoals bijvoorbeeld aanvullend een cilinder of een additie.

  • Dit kan zeker. Op de bestelpagina kun je de vooraf ingestelde keuze voor rechts en links aanpassen door gebruik te maken van de vinkjes. Zolang je het vinkje van rechts óf links uit vinkt bestel je enkel voor het geselecteerde oog. De prijs zal zich in dit geval uiteraard ook halveren. De hoeveelheid lenzen blijft gelijk enkel zal dit dan in stuks in plaats van paar geleverd worden.

  • Dat kan! Als je voor meerdere personen wilt bestellen raden wij aan om voor ieder een eigen account aan te maken. Op deze manier komen de lensgegevens niet door elkaar en zal ook op de factuur de juiste gegevens worden vermeld. Mocht je de contactlenzen willen indienen bij je zorgverzekeraar is het belangrijk dat hierop de juiste persoonsgegevens vermeld staan, anders bestaat het risico dat de factuur zal worden afgekeurd.

  • Tijdens de proefperiode kun je de lenzen uitvoerig testen. Indien de lenzen niet bevallen kun je binnen een week aan ons laten weten het abonnement te willen beëindigen.


    Wil je lenzen retourneren na de proefperiode of om een andere reden? Neem dan contact op met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

  • Gratis oogcontrole

  • Om jouw ogen happy te laten zijn, draag je bij Happy Eyes je lenzen altijd inclusief gratis oogzorg. Het werkt heel simpel; laat je ogen controleren bij een opticien naar keuze bij jou in de buurt en declareer je oogcontrole (t.w.v. max. €25,-) bij ons. Stuur een mailtje met je bon naar info@happyeyesclub.nl en je krijgt het binnen een paar dagen van ons teruggestort op je rekening. Je krijgt van ons een mailtje om je eraan te herinneren als het weer tijd is voor een oogcontrole.

  • Verzenden

  • Jouw ogen zijn happy als je je lenzen snel in huis hebt. Na je eerste bestelling worden de Happy Eyes Daily en de Happy Eyes Monthly dezelfde dag nog verstuurd. Wij hebben deze altijd op voorraad. Daarna worden je lenzen periodiek verstuurd, zodat je nooit zonder lenzen komt te zitten. Bestel je voor het eerst lenzen van jouw vertrouwde merk, dan worden deze ook dezelfde dag nog verzonden. Ook deze lenzen zijn grotendeels op voorraad. Voor multifocale- en torische lenzen en lenzen met een cilinder kan het maximaal 2-3 dagen langer duren. Ook voor je vertrouwde merklenzen geldt natuurlijk dat ze hierna automatisch periodiek worden thuisbezorgd, zodat je hier nooit meer naar om hoeft te kijken en altijd tijdig nieuwe lenzen in huis hebt.

  • Er zullen enkel verzendkosten in rekening worden gebracht bij het bestellen van een proefpakket. De eventuele vervolgbestellingen, welke voortkomen uit het abonnement, zullen zonder verzendkosten worden thuisbezorgd.

  • Wij houden zo veel mogelijk op voorraad om jouw bestelling zo snel mogelijk te versturen. In de meeste gevallen zal de bestelling dus dezelfde werkdag nog verzonden worden. Als de lenzen niet op voorraad zijn zullen wij deze direct voor je bestellen bij de fabrikant. In dit geval verwachten wij een verzending binnen 3 werkdagen.

  • Betalen

  • Indien je proefpakket goed is bevallen hoef je ons niets te laten weten en zal je abonnement automatisch van start gaan. Afhankelijk van de keuze uit de Happy Eyes Daily of de Happy Eyes Monthly zullen de kosten per maand worden berekend. Via de Happy Eyes Daily volgt elke maand een levering waarvoor ook elke maand een automatische incasso zal plaatsvinden. Via de Happy Eyes Monthly volgt er elke 3 maanden een levering waarvoor er 3 betalingen nodig zijn. Deze kosten zullen in de eerste maand (de maand van de levering) en de 2 maanden hierna volgen.


    Via onze merklenzen zullen de betalingen juist andersom verlopen. Hiermee voldoe je de kosten vooraf aan de levering. Indien je bijvoorbeeld kiest voor 3 maanden daglenzen uit ons merkenaanbod zul je de eerste betaling in zijn geheel afrekenen via iDeal, Creditcard of PayPal. Hierna zullen de kosten in delen per maand worden afgeschreven. Na verloop van 3 maanden sturen wij je direct een nieuw pakket contactlenzen toe welke je op dat moment al volledig hebt voldaan.

  • Kies je voor de Happy Eyes Daily of de Happy Eyes Monthly? Dan mag je deze eerst 7 dagen gratis uitproberen en betaal je enkel de verzendkosten. Kies je voor jouw vertrouwde merklenzen dan is er geen proefperiode van toepassing, omdat deze lenzen niet nieuw voor je zijn. Zijn jouw ogen helemaal happy? Dan betaal je maandelijks je lenzen en krijgt je ze periodiek thuisgestuurd, zodat je nooit meer zonder lenzen komt te zitten én nooit meer om hoeft te kijken naar je betaling. Wij nemen alles uit handen. Daar worden jij en je ogen happy van!

  • Je kunt kiezen voor betaling via iDeal, Creditcard of PayPal.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk onze privacy policy