Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over onze producten en services. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Hoe werkt dat nu, dat bestellen?

Het is heel eenvoudig! Je kiest eerst voor de Happy Eyes daglens of Happy Eyes maandlens. Vervolgens vraag je een gratis proefpakket aan, hiervoor betaal je enkel de verzendkosten á € 2,95. Vervolgens zal jouw opgegeven sterkte aan je worden opgestuurd. Indien de lenzen bevallen hoef je verder geen actie te ondernemen. Je abonnement start hierna automatisch waardoor je altijd op tijd nieuwe lenzen in huis zult hebben. Ben je toch niet zo tevreden over de ontvangen lenzen? Geen probleem, laat het ons binnen een week weten zodat het abonnement op tijd stop gezet kan worden zonder gekke voorwaarden.

Ook is er de mogelijkheid om andere lenzen te selecteren via ons 'free choice' aanbod. Hierin staan vrijwel alle zachte dag, week en maandlenzen vermeld.


Wanneer ga ik betalen?

Indien je proefpakket goed is bevallen hoef je ons verder niets te laten weten en zal je abonnement automatisch van start gaan. Afhankelijk van de keuze uit de Happy Eyes Daily of de Happy Eyes Monthly zullen de kosten per maand worden berekend. Via de Happy Eyes Daily volgt er elke maand een levering waarvoor ook elke maand een automatische incasso zal plaatsvinden. Via de Happy Eyes Monthly volgt er elke 3 maanden een levering waarvoor er 3 betalingen nodig zijn. Deze kosten zullen in de eerste maand (de maand van de levering) en de 2 maanden hierna volgen.

Via de 'free choice' lenzen zullen de betalingen juist andersom verlopen. Hiermee voldoe je de kosten vooraf aan de levering. Indien je bijvoorbeeld kiest voor 3 maande 'free choice' daglenzen zul je de eerste betaling in zijn geheel afrekenen via iDeal, Creditcard of PayPal. Hierna zullen de kosten in delen per maand worden afgeschreven. Na verloop van 3 maanden sturen wij je direct een nieuw pakket contactlenzen toe welke je op dat moment al volledig hebt voldaan.


Hoe vul ik mijn sterkte in?

De sterkte staat vermeld op de huidige verpakking van je lenzen. Deze kun in principe gewoon overnemen om vervolgens de Happy Eyes daglens of Happy Eyes maandlens te gaan testen. Bestel je liever een lens via ons 'free choice' aanbod is dit ook mogelijk. Op deze manier zullen alle gegevens exact overgenomen kunnen worden zoals bijvoorbeeld aanvullend een cilinder of een additie.


Welke betaalmethodes zijn er?

Je kunt kiezen voor betaling via iDeal, Creditcard of PayPal.


Betaal ik verzendkosten?

Er zullen enkel verzendkosten in rekening worden gebracht bij het bestellen van een proefpakket. De eventuele vervolgbestellingen hierna welke zullen voortkomen uit het abonnement zullen zonder verzendkosten aan je worden toegestuurd.


Kan ik ook lenzen bestellen voor enkel één oog?

Dit kan zeker. Op de bestelpagina kun je de vooraf ingestelde keuze voor rechts en links aanpassen door gebruik te maken van de vinkjes. Zolang je het vinkje van rechts óf links uit vinkt bestel je enkel voor het geselecteerde oog. De prijs zal zich in dit geval uiteraard ook halveren. De hoeveelheid lenzen blijft gelijk enkel zal dit dan in stuks in plaats van paar geleverd worden.


Kan ik ook meerdere abonnementen starten?

Dit kan op zich wel echter indien je voor meerdere personen wilt bestellen raden wij je aan om voor ieder een eigen account aan te maken. Op deze manier komen de lensgegevens niet door elkaar en zal ook de factuur met de juiste gegevens worden vermeld. Mocht je bijvoorbeeld de contactlenzen willen indienen bij je zorgverzekeraar is het belangrijk dat hierop de juiste persoonsgegevens vermeld staan anders bestaat het risico dat de factuur zal worden afgekeurd.


Wat als mijn lenzen niet bevallen?

Hiervoor hebben wij juist de proefperiode ingesteld voorafgaand aan het abonnement. Indien de lenzen je niet bevallen kun je dit binnen een week aan ons laten weten zodat het abonnement tijdig stopgezet kan worden. Uiteraard zit je hierna nergens aan verbonden.

Wil je lenzen retourneren na de proefperiode of om een andere reden? Neem dan contact op met de klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.


Hoe snel zal mijn bestelling verzonden worden?

Wij houden zo veel mogelijk om voorraad om bestelling zo snel mogelijk te versturen. In de meeste gevallen zal de bestelling dus dezelfde werkdag nog verzonden kunnen worden. Zijn de lenzen niet op voorraad zullen wij deze direct voor je bestellen bij de fabrikant. In dit geval verwachten wij een verzending binnen 3 werkdagen.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk onze Cookie Statement en Privacy Statement